Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością – edycja 2025

  • Zapisz tekst bieżącej strony do PDF
  • Drukuj zawartość bieżącej strony

Ministerstwo Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej ogłosiło nabór wniosków w ramach resortowego Programu "Asystent osobisty osoby z niepełnosprawnością” dla Jednostek Samorządu Terytorialnego - edycja 2025.

 

Głównym celem Programu jest wprowadzenie usług asystencji osobistej jako formy ogólnodostępnego wsparcia w wykonywaniu codziennych czynności oraz funkcjonowaniu w życiu społecznym.

ADRESATAMI PROGRAMU SĄ:

  1. dzieci od ukończenia 2. roku życia do ukończenia 16. roku życia posiadające orzeczenie o niepełnosprawności łącznie ze wskazaniami w pkt 7 i 8 w orzeczeniu o niepełnosprawności – konieczności stałej lub długotrwałej opieki lub pomocy innej osoby w związku ze znacznie ograniczoną możliwością samodzielnej egzystencji oraz konieczności stałego współudziału na co dzień opiekuna dziecka w procesie jego leczenia, rehabilitacji i edukacji oraz
  2. osoby z niepełnosprawnościami posiadające orzeczenie:

1)     o znacznym stopniu niepełnosprawności albo

2)     o umiarkowanym stopniu niepełnosprawności albo

3)     traktowane na równi z orzeczeniami wymienionymi w lit. a i b, zgodnie z art. 5 i art. 62 ustawy z dnia 27 sierpnia 1997 r. o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych.

NA CZYM BĘDĄ POLEGAĆ USŁUGI ASYSTENTA: 

 Usługi asystencji osobistej polegają na wspieraniu przez asystenta osoby z niepełnosprawnością w różnych sferach życia, w tym:

  1. wsparciu uczestnika w czynnościach samoobsługowych, w tym utrzymaniu higieny osobistej;
  2. wsparcie uczestnika w prowadzeniu gospodarstwa domowego i wypełnianiu ról w rodzinie;
  3. wsparciu uczestnika w przemieszczaniu się poza miejscem zamieszkania;
  4. wsparciu uczestnika w podejmowaniu aktywności życiowej i komunikowaniu się z otoczeniem.

Udział w Programie osób z niepełnosprawnością jest całkowicie bezpłatny.

Osoby zainteresowane korzystaniem z Programu mogą uzyskać szczegółowe informacje oraz zgłaszać swoje potrzeby osobiście u pracownika Miejsko-Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Mordach, ul. Kilińskiego 9, 08-140 Mordy, pok. nr 24 lub telefonicznie 25 641-54-26, 518-546-928 do dnia 26.08.2024 r. do godz. 12.00.

 

 Szczegółowe informacje znajdują się na stronie: https://www.gov.pl/web/uw-mazowiecki/mozna-skladac-wnioski-asystent-osobisty-osoby-z-niepelnosprawnoscia-dla-jednostek-samorzadu-terytorialnego---edycja-2025

 

Rozwiń Metryka

Podmiot udostępniający informację:
Data utworzenia:2024-08-20
Data publikacji:2024-08-20
Osoba sporządzająca dokument:
Osoba wprowadzająca dokument:
Liczba odwiedzin:144